©Diputació de Barcelona
L’esclat de la pandèmia del Covid-19, a finals de l’exercici 2019, va accelerar i accentuà la crisi socioeconòmica, que ja es venia arrossegant els darrers anys, i que ha abocat a noves persones i famílies a una situació de manca de recursos, o privació material pels efectes colaterals, que ha provocat i està provocant, aquesta pandèmia. [+]
En aquest context, els ens locals han vist incrementat el nombre de persones que han acudit als serveis socials bàsics, per sol·licitar ajuda a fi de poder garantir, entre d’altres, la cobertura de les necessitats bàsiques com l’alimentació, l’habitatge, el suport professional al domicili o d’altres.
Aquest fet ha implicat un sobreesforç per a incrementar les aplicacions pressupostàries, destinades a l’àmbit dels serveis socials, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de la població generades.
En aquest marc, el passat 30 de març s’aprovà la Línia 7 de suport municipal per atendre a persones en situació d’especial vulnerabilitat social com a conseqüència de la COVID-19, emmarcada en el Programa d’emergències municipals, que ja havia estat aprovat el passat 30 de gener de 2020.
Les accions contemplades en aquest Programa han estat destinades a la cobertura de despeses extraordinàries relacionades amb els següents conceptes:
Des de la seva posada en marxa fins al passat 30 de setembre, s’han rebut un total de 171 sol·licituds amb un import sol·licitat de 11.275.220,97€. A nivell tècnic, s’ha informat favorablement, per part de la Gerència de Serveis de Benestar Social, de 9.241.739,47€.
Les sol·licituds aprovades formalment ascendeixen a 62 i les denegades a 22, donat que els conceptes presentats no eren susceptibles de rebre finançament per aquesta línia. La resta de sol·licituds resten pendents de formalitzar l’aprovació o desestimació, o bé estan pendents dels requeriments d‘esmena sol·licitats.
A tenir en compte que els conceptes pels quals s’ha fet una major demanda, i que han estat elegibles, són aquells vinculats amb l’increment de l’augment d’hores del Servei d’Atenció Domiciliària o el reforç del mateix, així com la cobertura de necessitats bàsiques – targetes moneders, ajuts d’alimentació o banc d’aliments, medicació i altres ajuts-, i les necessitats de cobertura de l’habitatge relacionat amb la situació propiciada per la pandèmia, com les despeses d’habilitació i muntatge i manteniment d’infraestructures destinades a persones sense sostre.
Les sol·licituds aprovades representen, fins al mes de setembre, una despesa de 3.158.306,60€.
Per últim, cal recordar que el termini per presentar les sol·licituds al “Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions” (PMT) finalitza el 31 de desembre de 2020. Resta obert, per tant, el termini per presentar peticions per part dels ens locals que així ho considerin.
Butlletí: Benest@r
Número de butlletí: #126 - Octubre - Novembre 2020
Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat
Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496