Butlletí Benestar
Octubre - Novembre 2020 - #126

Serveis socials bàsics

Línia de suport municipal per atendre a persones vulnerables per la Covid-19

©Diputació de Barcelona

©Diputació de Barcelona

L’esclat de la pandèmia del Covid-19, a finals de l’exercici 2019, va accelerar i accentuà la crisi socioeconòmica, que ja es venia arrossegant els darrers anys, i que ha abocat a noves persones i famílies a una situació de manca de recursos, o privació material pels efectes colaterals, que ha provocat i està provocant, aquesta pandèmia. [+]

En aquest context, els ens locals han vist incrementat el nombre de persones que han acudit als serveis socials bàsics, per sol·licitar ajuda a fi de poder garantir, entre d’altres, la cobertura de les necessitats bàsiques com l’alimentació, l’habitatge, el suport professional al domicili o d’altres. 

Aquest fet ha implicat un sobreesforç per a incrementar les aplicacions pressupostàries, destinades a l’àmbit dels serveis socials, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de la població generades.

En aquest marc, el passat 30 de març s’aprovà la Línia 7 de suport municipal per atendre a persones en situació d’especial vulnerabilitat social com a conseqüència de la COVID-19, emmarcada en el Programa d’emergències municipals, que ja havia estat aprovat el passat 30 de gener de 2020.

Les accions contemplades en aquest Programa han estat destinades a la cobertura de despeses extraordinàries relacionades amb els següents conceptes:

  • Augment d’hores d’Atenció domiciliària de les persones grans i de les persones amb discapacitat ja usuàries del servei.
  • Hores d’atenció domiciliària de persones grans i persones amb discapacitat usuàries de centres de dia tancats. També menjars a domicili per a aquest col·lectiu.
  • Ajuts econòmics d’alimentació per a famílies amb infants, mitjançant la Targeta Moneder.
  • Oferta de places residencials per a persones sense llar en equipaments temporals d’urgència.
  • Despeses extraordinàries dels serveis d’informació i atenció a les dones en casos de violència masclista.

Des de la seva posada en marxa fins al passat 30 de setembre, s’han rebut un total de 171 sol·licituds amb un import sol·licitat de 11.275.220,97€. A nivell tècnic, s’ha informat favorablement, per part de la Gerència de Serveis de Benestar Social, de 9.241.739,47€.

Les sol·licituds aprovades formalment ascendeixen a  62 i les denegades a 22, donat que els conceptes presentats no eren susceptibles de rebre finançament per aquesta línia. La resta de sol·licituds resten pendents de formalitzar l’aprovació o desestimació, o bé estan pendents dels requeriments d‘esmena sol·licitats.

A tenir en compte que els conceptes pels quals s’ha fet una major demanda, i que han estat elegibles, són aquells vinculats amb l’increment de l’augment d’hores del Servei d’Atenció Domiciliària o el reforç del mateix, així com la cobertura de necessitats bàsiques – targetes moneders, ajuts d’alimentació o banc d’aliments, medicació i altres ajuts-, i les necessitats de cobertura de l’habitatge relacionat amb la situació propiciada per la pandèmia, com les despeses d’habilitació i muntatge i manteniment d’infraestructures destinades a persones sense sostre.

Les sol·licituds aprovades representen, fins al mes de setembre, una despesa de 3.158.306,60€.

Per últim, cal recordar que el termini per presentar les sol·licituds al “Portal de tràmits dels ens locals i altres administracions” (PMT) finalitza el 31 de desembre de 2020. Resta obert, per tant, el termini per presentar peticions per part dels ens locals que així ho considerin. 

Butlletí: Benest@r
Número de butlletí: #126 - Octubre - Novembre 2020

 
 

Subscripció: Alta / Baixa
Valorem la vostra privacitat

Àrea de Sostenibilitat Social, Cicle de vida i Comunitat
Gerència de Serveis Socials
Pg. de la Vall d'Hebron, 171
Llars Mundet
08035 Barcelona
Tlf. 671 429 360
Fax 934 022 496

www.diba.cat/benestar
Butlletins anteriors

 

 

 

Twitter de BenestarYoutube de Benestar Comunitat virtual de Benestar